We gaan bijna beginnen

September 1, 2024

Start najaarsseizoen aanstaande

Na een lange zomervakantie staat de nieuwe najaarscompetitie weer voor de deur. Opvallend dit seizoen is dat bij bijna alle ploegen nieuwe trainers aan het roer staan. Alleen bij Pernix  (Kuipers en Arnoldus) en Sporting Trigon (Duitscher) is de technische staf ongewijzigd gebleven.

Voor de redactie van Korfbal071.  is dit ook min of meer een nieuwe start, omdat de meeste input voor de wedstrijdverslagen bij de trainers vandaan komt. Afgelopen weken is een eerste korte kennismaking geweest en wij zijn heel blij dat alle “nieuwelingen” enthousiast reageerden op ons verzoek om aan de Round-ups mee te werken. Zo lijkt Korfbal071.  weer een seizoen door te gaan.

De komende weken proberen wij de nieuwe gezichten aan de lezers voor te stellen, maar hieronder  volgt alvast een kort overzicht.

Daniel Harmzen zien wij niet meer terug  bij TOP/IAA fresh. naast Ruben Boode, die dit seizoen wel blijft, is Marrien Ekelmans aangesteld als hoofdcoach. Ook Fiks heeft een compleet nieuwe staf. Bas Harland en Robert Schoof namen afscheid en voor hen in de plaats zullen Auke van Gemert en Erwin van de Putten de scepter gaan zwaaien in Oegstgeest. In Alphen aan den Rijn neemt Marcel Haagsman het stokje over van Sanne Broeksma. Samen met Jorrit de Grutter heeft hij de leiding over de hoofdmacht van Tempo. Bij Pernix blijven Joost Kuipers en Robin Arnoldus verantwoordelijk voor de Leidse hoofdklasser. Aan hen de taak om, om na een flink aantal wijzigingen in de ploeg, een nieuw team te smeden. Het Leiderdorpse Velocitas heeft met Sabrina Kooijman een nieuw trainer gevonden voor Enno Verhoeff, die, na slechts 1 seizoen, zijn uitdaging elders gaat zoeken. Niek Duitscher blijft nog één seizoen als  (vertrouwde) hoofdtrainer verbonden aan Sporting Trigon. Ook nu zal hij een poging wagen om zijn team naar het juiste niveau te tillen. KZ Danaïden heeft met oud-speler Fer Jansen de opvolger gevonden voor Gert Krook, die na twee Leidse seizoenen, naar Vriendenschaar uit Bodegraven is vertrokken. Ook Fluks heeft een oud-speler als trainer/coach aangesteld. Jan Passchier is de opvolger van interim-trainer Enrico Mud, die al eerder,  Michael Fritzen, vanwege gezondheidsredenen had vervangen. Madjoe is dit jaar weer uitgekomen bij Jordy Lepelaar als hoofdcoach, wat een aantal jaren geleden ook al het geval was en dus geen onbekende is in Rijnsburg.

Zoals gezegd proberen we de komende weken meer over de nieuwe trainers te kunnen vertellen. Om alvast een beetje in de stemming te komen hieronder de poule-indelingen voor het komende najaarsseizoen. Dit najaar kunnen we uitkijken naar drie streefderby's. TOP en Fiks (Ereklasse), Sporting Trigon tegen KZ Danaïden (2e Klasse) en ook Fluks en Madjoe 3e klasse, zullen elkaar tegenkomen in de competitie.

Ere klasse 04

• Tempo